Kavos poveikis žindant

Daugelio rytas visame pasaulyje prasideda nuo kavos puodelio. Gimus vaikeliui ir užsisukus darbuose, atsiradus laisvai minutei kavos gėrimas tampa vienas iš malonumų. Kavos puodelis padeda atgauti jėgas, gelbsti po bemiegės nakties. Žindančios mamos susimasto, ar tai saugu jų naujagimiui? Nerimą kelia kavoje esantis kofeinas.

Kas yra kofeinas?

Kofeinas pagrindinė medžiaga kavoje. Tai natūralus stimuliatorius, kuris randamas ne tik kavoje, bet ir arbatoje, kakavoje, energetiniuose gėrimuose. Jis stimuliuoja smegenis ir centrinę nervų sistemą, didindamas tavo budrumą. Todėl taip tau jos reikia.

Kaip jis veikia?

Labai greitai (per 20 minučių)  patenka į kraują ir labiausiai veikia tavo smegenis. Didžiausias efektas po vienos valandos. Dienos eigoje tavo organizme daugėja medžiagos, kuri atpalaiduoja smegenis ir tu jautiesi pavargusi, nori ilsėtis. Kofeinas neleidžia atsipalaiduoti smegenims. Taip pat didina medžiagas, kurios aktyvina smegenų veiklą. Dėl to tu nenori miego, esi žvali. Vienas kavos puodelis veikia 8 valandas. Išgėrus kitą puodelį anksčiau, žvalumo nepadidinsi.

Ar kofeinas yra tik kavoje?

Kofeino gali rasti ne tik gėrimuose, bet ir maiste. Daugiausiai espreso kavoje.

Kavos poveikis organizmui:

Tu nustebsi, atlikti tyrimai rodo daug teigiamų kavos savybių. Žinoma, jos pasireiškia jeigu kava geriama rekomenduojamais kiekiais.

Kadangi kavoje yra ne tik kofeino, poveikis gali pasireikšti ir dėl kitų medžiagų.

Išgėrus kavos gali būti ir nemalonūs pojūčiai:  nerimas, drebulys, nereguliarus širdies plakimas, miego sutrikimai, galvos skausmas, migrena, spaudimo padidėjimas, dažnas šlapinimasis, viduriavimas. Taip atsitinka kai kavos išgėriam per daug.

Kodėl skiriasi kavos poveikis?

Kava veikia žmones skirtingai, vieni išgeria daug, bet blogai nesijaučia. Kaip kofeinas veiks tavo organizmą labiausiai priklauso nuo genetikos

Kodėl aš negaliu be kavos?

Kofeinas panašus į amfetaminą, kokainą, bet nesukelia tokios stiprios priklausomybės kaip šios medžiagos. Geriant daug kavos, neišgėrus jos kelias valandas galima jausti nemalonius psichologinius ir fiziologinius pojūčius. Jie praeina po 48 valandų. Norint atprasti nuo kavos, reikia mažinti jos kiekį kasdien.

Tai kiek galima gerti kavos?

Norint gauti iš kavos tikrą malonumą reikia žinoti kiek jos gerti.

Saugus vartojimas 400mg per dieną (2-4 puodeliai). Suvartoti vienu metu nedaugiau 200mg. Nėščiosioms 200mg, žindančioms 300mg per dieną.

Ar turiu gerti kavos  mažiau jeigu žindau?

Išgėrus kavos tik 1% joje esančio kofeino patenka į pieną. Kofeinas priklauso antrai rizikos kategorijai. Tai reiškia, kad atliktų tyrimų yra mažai ir pavojus kol kas nenustatytas.

Tačiau teigiama, kad didesnis išgertos kavos kiekis gali įtakoti tavo vaiko miegą. Jis gali būti irzlus, blaškytis. Taigi, jeigu mėgsti kavą, o tavo vaikas irzlus ir nemiega, reikėtų kavos nebegerti ar sumažinti jos kiekį 1-2 savaites. Stebėti ar pasikeitė vaiko elgsena.

Pastebėta, kad kavos poveikiui jautresni tie vaikai, kurių mamos jos negėrė nėštumo metu. Vaikui augant jo jautrumas mažėja. Jautresni iki 6 mėnesių. Todėl mėgavimąsi kava galima atidėti iki pusės metų. Šiandieniniai tyrimai sako, kad mėgautis gali nedaugiau kaip trimis puodeliais per dieną

Kavoje slypi neištyrinėtos platybės, reikalingi detalesni tyrimai ateityje. Kava mėgaujatės dviese: tu ir tavo vaikas. Todėl ja mėgaukis saugiai.

!!! Tik iki 300mg kofeino per dieną.

Gyd. Natalija Balasevičienė